Overskrift | Beskrivelse | Tema | Forfatter | Tidsskriftnavn | Sidetal | DJK id nr | Sprog | Overskrift på originalsprog |
Norske Jernbanebevillinger | Et møde i den norske Ingeniør- og Arkitektforening | | | Ingeniøren 1900/01 | 1 | 5571 | dansk | |
De prøjsiske Statsbaner | | org | C S | Ingeniøren 1900/? | 111 | 5571 | dansk | |
Den jyske Jernbanekommission | | | | Ingeniøren 1900/15 | 129 | 5571 | dansk | |
Lidt om Sporvejskurver | | Sporvogn | C E Walsøe | Ingeniøren 1900/16 | 140 | 5571 | dansk | |
Statsbanernes nye kongevogn | | vg | C S | Ingeniøren 1900/18 | 149 | 5571 | dansk | |
Hvilken Driftsspænding må ved elektriske baner med overjordisk ledning anses for farlig? | | el sik | William Rung | Ingeniøren 1900/? | 16 | 5571 | dansk | |
Tertiære Jernbaner | | | | Ingeniøren 1900/20 | 165 | 5571 | dansk | |
Elberfeld-Banen med hængende Vogne og enkelt køreskinne | Elektrikse baner | vg | | Ingeniøren 1900/24 | 195 | 5571 | dansk | |
Imprægnering af jernbanesveller | | inf | H P | Ingeniøren 1900/24 | 199 | 5571 | dansk | |
Folketingets jernbaneudvalg | note | org | | Ingeniøren 1900/24 | 199 | 5571 | dansk | |
Sammenstilling af enkelte resultater af driften af de danske Stats- og privatbaner i driftsåret 1898-99 | | | | Ingeniøren 1900/01 | 2 | 5571 | dansk | |
Verdens sværeste Godslokomotiv | note | gods | | Ingeniøren 1900/28 | 236 | 5571 | dansk | |
Automastiske Signaler | | sik | F | Ingeniøren 1900/29 | 240 | 5571 | dansk | |
Lidt om hurtigkørende jernbanetog | | Kp | | Ingeniøren 1900/29 | 242 | 5571 | dansk | |
Isolering af lokomotivkedler | | da teknik | A Jacoblsen | Ingeniøren 1900/30 | 250 | 5571 | dansk | |
Eidinburghs Kabel-Sporvejsnet | | sporvogn | Julius Lehman | Ingeniøren 1900/30 | 253 | 5571 | dansk | |
Centralbanen i London | Elektrikse baner | el | Julius Lehmann | Ingeniøren 1900/40 | 299, 319 | 5571 | dansk | |
Sammensvejsede sporvejsskinnestød i København | | Sporvogn | F | Ingeniøren 1900/40 | 304 | 5571 | dansk | |
Københavns Personbanegård | | bg | | Ingeniøren 1900/41 | 306 | 5571 | dansk | |
Centralbanen i London | | lokal | Julius Lehman | Ingeniøren 1900/42 | 325 | 5571 | dansk | |
Sure eller basiske jernbaneskinner | | teknik inf | | Ingeniøren 1900/47 | 363 | 5571 | dansk | |
Automatisk virkende Signaliseringsapparat til jernbaner | | | M Cossmann | Ingeniøren 1900/26 | 213 | 5571 | dansk | |
En ny elektrisk bane i Schweiz med normal sporvidde | | inf el | William Rung | Ingeniøren 1900/27 | 219 | 5571 | dansk | |
Baldwins Lokomotivfabrik i Filadelfia | note | | H O | Ingeniøren 1900/35 | 280 | 5571 | dansk | |
Komprimeret luft til brug ved manøvring af banesignaler | note | sik | F | Ingeniøren 1900/36 | 284 | 5571 | dansk | |
Lyngby-Vedbækbanen | senere Nærumbanen | inf | J N Meyer | Ingeniøren 1900/39 | 293 | 5571 | dansk | |
De elektriske baner i BudaPest | | | H O | Ingeniøren 1900/43 | 335 | 5571 | dansk | |
Ewings enskinnede Jernbane | | | H P | Ingeniøren 1900/45 | 351 | 5571 | dansk | |
Om Sporvejsteturstrømmes virkninger på rørledninger i Jorden | | Sporvogn | Absalon larsen | Ingeniøren 1900/46 | 355 | 5571 | dansk | |
Lokomotiver | | | H P | Ingeniøren 1900/01 | 5 | 5571 | dansk | |
Hvilken indflydelse har en lokalbanes trafik på Hovedbanens | side 63, 93, 110, 117 | kp lokal | Schlegel S Winkel | Ingeniøren 1900/? | 63, 93, | 5571 | dansk | |
Elektriske sporvogne i Snevejr | | sporvogn el | Oscar Engholm | Ingeniøren 1900/01 | 8 | 5571 | dansk | |